Téma: Fyzikální bludy
Vyvracení fyzikálních bludů.
http://www.nabla.cz/obsah/fyzika/strank
-bludy.php
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Vyvracení fyzikálních bludů.
http://www.nabla.cz/obsah/fyzika/strank
-bludy.php
Dobrý den, koukal jsem na záložku "trojúhelníčky" a nechce se mi s Vámi souhlasit. Souhlasím s tím, že někteří z nás nevědí k čemu vzorce jsou, ale když si člověk propočítá několik příkladů a tím i pochopí to, jak se sebou veličiny souvisejí. Potom, i když vzorec chápu (aspoň teda myslím ), tak stejně si jej nemohu zapamatovat a tím pádem ani aplikovat. Proto je pro mě "trojúhelníček" lepší na zapamatování... Toto je pouze můj subjektivní názor.
Ondřej Dus
Dobrý večer,
je těžší zapamatovat si, co je napsáno na tachometru auta (km/h), a z toho pak snadno odvodit vzorec, nebo to, jak mají být písmenka v trojúhelníčku správně sestavena?
Dobrý den,
myslím si, že zrovna tento Váš příklad je tak zaběhlý vzorec, že by jej měl znát každý bez váhání. Co, ale dělat například u vzorce a = v2/r ?
Dobrý den,
jaký je ale rozdíl mezi pamatováním si vzorce a pamatováním si správného uspořádání písmenek v trojúhelníčku?
Dobrý den,
žádný... vždyť (jednoduchý) vzorec je vlastně trojůhelníček sám o sobě...ale já totiž nejsem v odvozování a vůbec v matematice zběhlý. Proto se taky bojím, že vzorec popletu a proto si raději zapamatuji jeho uspořádání.
Můžeš udělat jednotkovou zkoušku (viz článek).
Ano, vzorec je trojúhelníček sám o sobě. Vyjádření neznámé je však potřeba umět bez trojúhelníčku, protože tato dovednost je pak nutná při vyjádřování neznámé ze složitějších vzorců, kde nám je trojúhelníček na ...
Dobrý den,
ano samozřejmě, že trojúhelníčky se dají použít pouze u "3 člených " vzorců...ale aspoň mi pomáhají, podle mě je to výborná mnemotechnická pomůcka. Jinak samozřejmě, že s většími vzorci máte pravdu... Nějak mě ani nenapadlo dělat jednotkové zkoušky . děkuji za radu
Ono to hodně žákům/žákyním přijde jako výborná pomůcka, protože ze základní školy nemají zažité vyjadřování neznámé ze vzorce. Ono je mnohem jednoduší dětem ukázat trojúhelníček, než s nimi cvičit vyjadřování a dbát na to, aby to skutečně pochopily. Pak akorát pomocí trojúhelníčku mechanicky počítají jak cvičené opičky a nesnaží se tomu rozumět. A pak právě získávají ten falešný pocit, že fyzika je o vzorečcích, jelikož v tom nevidí tu provázanost se skutečností.
souhlasím s Vámi! I já sem tímto ze základní školy postižen. Měli jsme učitele (ředitele) na fyziku, který praktikoval trojúhelníčky... Ještě víc praktikovat trojúhelníčky jsme se naučil praktikovat v chemii... Základní škola
Naposledy upravil: Dusík (2011-01-09 15:29:06)
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
[ Vygenerováno za 0.014 s, vykonaných příkazů: 7. ]