1

Téma: Fyzikální bludy

Vyvracení fyzikálních bludů.
http://www.nabla.cz/obsah/fyzika/strank … -bludy.php

2

Re: Fyzikální bludy

Dobrý den, koukal jsem na záložku "trojúhelníčky" a nechce se mi s Vámi souhlasit. Souhlasím s tím, že někteří z nás nevědí k čemu vzorce jsou, ale když si člověk propočítá několik příkladů a tím i pochopí to, jak se sebou veličiny souvisejí. Potom, i když vzorec chápu (aspoň teda myslím big_smile ), tak stejně si jej nemohu zapamatovat a tím pádem ani aplikovat. Proto je pro mě "trojúhelníček" lepší na zapamatování... Toto je pouze můj subjektivní názor.

Ondřej Dus

3

Re: Fyzikální bludy

Dobrý večer,

je těžší zapamatovat si, co je napsáno na tachometru auta (km/h), a z toho pak snadno odvodit vzorec, nebo to, jak mají být písmenka v trojúhelníčku správně sestavena?

4

Re: Fyzikální bludy

Dobrý den,

myslím si, že zrovna tento Váš příklad je tak zaběhlý vzorec, že by jej měl znát každý bez váhání. Co, ale dělat například u vzorce a = v2/r ?

5

Re: Fyzikální bludy

Dobrý den,

jaký je ale rozdíl mezi pamatováním si vzorce a pamatováním si správného uspořádání písmenek v trojúhelníčku?

6

Re: Fyzikální bludy

Dobrý den,
žádný... vždyť (jednoduchý) vzorec je vlastně trojůhelníček sám o sobě...ale já totiž nejsem v odvozování a vůbec v matematice zběhlý. Proto se taky bojím, že vzorec popletu a proto si raději zapamatuji jeho uspořádání.

7

Re: Fyzikální bludy

Můžeš udělat jednotkovou zkoušku (viz článek).

Ano, vzorec je trojúhelníček sám o sobě. Vyjádření neznámé je však potřeba umět bez trojúhelníčku, protože tato dovednost je pak nutná při vyjádřování neznámé ze složitějších vzorců, kde nám je trojúhelníček na ...

8

Re: Fyzikální bludy

Dobrý den,

ano samozřejmě, že trojúhelníčky se dají použít pouze u "3 člených " vzorců...ale aspoň mi pomáhají, podle mě je to výborná mnemotechnická pomůcka. Jinak samozřejmě, že s většími vzorci máte pravdu... Nějak mě ani nenapadlo dělat jednotkové zkoušky sad. děkuji za radu wink

9

Re: Fyzikální bludy

Ono to hodně žákům/žákyním přijde jako výborná pomůcka, protože ze základní školy nemají zažité vyjadřování neznámé ze vzorce. Ono je mnohem jednoduší dětem ukázat trojúhelníček, než s nimi cvičit vyjadřování a dbát na to, aby to skutečně pochopily. Pak akorát pomocí trojúhelníčku mechanicky počítají jak cvičené opičky a nesnaží se tomu rozumět. A pak právě získávají ten falešný pocit, že fyzika je o vzorečcích, jelikož v tom nevidí tu provázanost se skutečností.

10

Re: Fyzikální bludy

souhlasím s Vámi! I já sem tímto ze základní školy postižen. Měli jsme učitele (ředitele) na fyziku, který praktikoval trojúhelníčky... Ještě víc praktikovat trojúhelníčky jsme se naučil praktikovat v chemii... Základní škola sad

Naposledy upravil: Dusík (2011-01-09 15:29:06)